ماساژ درمانی

تاریخچه ماساژ درمانی چیست ؟
بر اساس اسناد قدیمی درحدود 2700 سال قبل ازمیلاد امپراطور زرد (چین) برای درمان برخی از امراض چون فلج وآسیب های جنگی و ورزشی ازاین متد استفاده می کردند و بعدها این امر در دیگر نقاط  چون مصر،روم، اعراب و …. مرسوم شد و امروزه به یک متد درمانی جهانی تبدیل شده است .

با توجه به اهمیت این موضوع و دریافت نتایج ایده آل و مثبت از آن، پیشنهاد می شود تا در کلینیک پوست و مو رزیتا مشاوره های لازم در این خصوص را دریافت نمایید .

ماساژ-درمانی
سبکهای مختلف ماساژ درمانی کدامند؟
تكنیك ها به پنج گروه تقسیم می شوند

• ماساژ سنتی اروپایی : براساس فیزیولوژی و آناتومی
  • ماساژ معاصر غربی : شامل ماساژ عصبی، ماساژ ورزشی و میوتراپی می باشد.
  • ماساژ در روش های اصلاح حركت و ساختار: این روشها بدن را با كمك وزن و با دست ورزی بر روی بافتهای نرم و یا اصلاح الگوهای غلط حركتی ، سازماندهی و كامل می كنند
  • ماساژ شرقی : بر اساس اصول طب سنتی چین بنا شده
  • متدهای انرژی- پایه : برمبنای حوزه انرژی كه درون و اطراف بدن را احاطه كرده، می شوند.ماساژ درمانی چگونه اثر می کند ؟
    براثر تجمع بیش ازحد اسیدلاکتیک وفعالیت بالای ماهیچه ها بدن دچار گرفتگی وحتی نوعی اسپاسم عضلانی می شود که ماساژ درمانی می تواند تاثیر خیلی خوبی در تسکین درد عصاب عضلانی داشته باشد. علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (نابود كننده های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل كننده خلق و خوی) می شود. همچنین ثابت شده كه هورمون استرس (كورتیزول) را آزاد می نماید.به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی كه سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.موارد احتیاط در ماساژ درمانی چیست؟
      درصورت مبتلا به تب بالا،عفونت خونی ،عفونت های پوستی
      در صورت بارداری برای برخی از نقاط بدن متل اطراف شکم و لگن حتما با پزشک مشورت کنید
      در صورت سوختگی های پوستی

منتظر مطالب تکمیلی ما باشید . با تشکر مدیریت سایت کلینیک پوست و مو رزیتا